Springe direkt zu Inhalt

Prof. Dr. Michaela Haase

Haase

Freie Universität Berlin

Marketing Department

Extraordinary Professor

Address
Arnimallee 11
Room K004
14195 Berlin

Office hours

For current consultation hours, please see here.

Personal development

  • 1981 - 1987: Studies of economics, political science, and philosophy of science at Freie Universität Berlin
  • Until 1994: Research assistant at the institute for philosophy of science at Freie Universität Berlin
  • 1993: Disputation, title of the dissertation thesis: Galileische Idealisierung: Ein pragmatisches Konzept (summa cum laude) 
  • 1994 - 2002: Assistant professor (wiss. Assistentin) at the Institut für Allgemeine Betriebswirtschaftslehre at Freie Universität Berlin
  • November 1999: Habilitation and venia legendi (School of Business and Economics, Freie Universität Berlin), title of the habilitation thesis: Institutionenökonomische Betriebswirtschaftstheorie: Allgemeine Betriebswirtschaftslehre auf sozial- und institutionentheoretischer Grundlage
  • 2000 - 2001: Visiting scholar at the economics department of Washington University in St. Louis, Missouri
  • 2004: Assistant prof. (Oberassistenz) at the School of Business and Economics at Freie Universität Berlin
  • 2004 - 2006: Supervision of the EU-funded project „Unternehmertum in der Wissensgesellschaft“
  • 2007 - 2008: Head of the accreditation project for the Franz Oppenheimer College – International University in the course of formation
  • 2010 - 2011: Head of Research at the Institute for Markt-Umwelt-Gesellschaft in Hannover
  • 2012-2013: Substitute professor for Allgemeine Betriebswirtschaftslehre, Institute of Economics, Faculty of Philosophy and Department of Theology of the Friedrich-Alexander-University Erlangen-Nuremberg
  • Until 2018: Supervision of the DFG project „Social Value und Social Enterprise: eine institutionentheoretische und ideologiekritische Analyse“
  • 2020: Extraordinary professor at Freie Universität Berlin

Research foci

  • Service(s) Marketing
  • Social Enterprise
  • Business Ethics
  • Macromarketing
  • Philosophy of Science

Here you can find Prof. Dr. Michaela Haase's list of publications.


Downloads:
These are three recent publications (Journal for Business, Economics & Ethics):

by courtesy of Rainer Hampp Verlag (www.Hampp-Verlag.de)

 

Further downloads:

Review von Jackall, R., The World of Corporate Managers – Twentieth Anniversary Edition, Oxford University Press, New York 2010, Management International Review, Online publiziert am 12.1.2012

 

Die ökonomische und ethische Verantwortung von Anbieter und Nachfrager – Zur Sichtweise neuerer Ansätze in der Marketingwissenschaft,created within the lecture series "Ethik der gesellschaftlichen Verantwortung"