Forschung

Forschungsinteressen

Arbeitsmarkt- und Bildungsökonomie, angewandte Ökonometrie

Publikationen

Artikel in referierten Zeitschriften

  • Görlitz, K. und C. Gravert (2018), The effects of a high school curriculum reform on university enrollment and the choice of college major. Education Economics (forthcoming). 

  • Görlitz, K. and S. Rzepka (2017), Does Regional Training Supply Determine Employees' Training Participation? The Annals of Regional Science 59 (1): 281-296.

  • Görlitz, K. and M. Tamm (2017), Information, financial aid and training participation: Evidence from a randomized field experiment. Labour Economics 47: 138-148.

  • Görlitz, K. und M. Tamm (2017), Panel data on training activities – Voucher recipients and eligible employees of the program Bildungsprämie. Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik 237(4): 365–371. 

  • Görlitz, K. and C. Gravert (2016), The effects of the high school curriculum on school dropout. Applied Economics 48 (54): 5314-5328.

  • Görlitz, K. and M. Tamm (2016),The returns to voucher-financed training on wages, employment and job tasks. Economics of Education Review 52: 51-62.

  • Görlitz, K. und M. Tamm (2016), Revisiting the complementarity between education and training– the role of job tasks and firm effects. Education Economics 24 (3): 261-279.

  • Burgard, C. und K. Görlitz (2014), Continuous Training, Job Satisfaction and Gender. An Empirical Analysis Using German Panel Data. Evidence-based HRM: a global forum for empirical scholarship 2 (2): 126-144.

  • Fertig, M. und K. Görlitz (2013), Missing Wages: How to Test for Biased Estimates in Wage Functions? Economics Letters 118 (2): 269-271.

  • Görlitz, K. und B.S. Grave (2012), Wage Differentials by Field of Study – The Case of German University Graduates. Education Economics 20 (3): 284-302.

  • Görlitz, K. (2011), Continuous training and wages: An empirical analysis using a comparison-group approach. Economics of Education Review 30 (4):691-701.

  • Görlitz, K. und J. Stiebale (2011), The Impact of Product Market Competition on Employers' Training Investments. Evidence from German Establishment Panel Data. De Economist 159 (1): 1-23.

  • Görlitz, K. (2010), The Effect of Subsidizing Continuous Training Investments – Evidence from German Establishment Data. Labour Economics 17 (5): 789-798.

  • Görlitz, K. (2010), The Development of Employers' Training Investments Over Time – A Decomposition Analysis Using German Establishment Data. Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik 230 (2): 186-207.

  • Bender, S., M. Fertig, K. Görlitz, M. Huber and A. Schmucker (2009), WeLL – Unique Linked Employer-Employee Data on Further Training in Germany. Schmollers Jahrbuch 129 (4): 637-643.

Artikel in nicht-referierten Zeitschriften

  • Görlitz, K. und M. Tamm (2012), Mobilisierung von Erwerbstätigen zur Teilnahme an beruflicher Weiterbildung durch die „Bildungsprämie“. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis (1): 27-30.

Monografien

  • Dehos, F., K. Görlitz, S. Schiel, H. Schröder und M. Tamm (2016), Datenbeschreibung Bildungsprämie: Programmteilnehmer und Anspruchsberechtigte. RWI Materialien 108. Essen: RWI.

  • Bender, S., M. Fertig, K. Görlitz, M. Huber, S. Hummelsheim, P. Knerr, A. Schmucker und H. Schröder (2010), WeLL – Berufliche Weiterbildung als Bestandteil Lebenslangen Lernens – Bisherige Arbeiten und Perspektiven. RWI: Materialien 61. Essen.

  • Bender, S., M. Fertig, K. Görlitz, M. Huber, S. Hummelsheim, P. Knerr, A. Schmucker und H. Schröder (2008), WeLL – Berufliche Weiterbildung als Bestandteil Lebenslangen Lernens. RWI : Materialien 45. Essen.

Diskussionspapiere

  • Görlitz, K. und M. Tamm (2015), Parenthood and risk preferences. Economics Discussion Paper of the Freie Universität Berlin 2015/9, Berlin.

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