Prof. Dr. Alfred Kuß

Prof. Dr. Alfred Kuß

Freie Universität Berlin

Marketing-Department

Profession of Marketing

Professor emer.

Address
Arnimallee 11
14195 Berlin

Development

  • Born in 1947
  • Until 1973: Studies of Business Administration at the Free University of Berlin
  • 1978: Doctoral Studies at Free University of Berlin
  • 1984: Habilitation at Free University of Berlin
  • during the 80's and 90's: Numerous research stays at the New York University
  • 1986 - 1994: Professor of Marketing at Fernuniversität Hagen (during this time: faculty director and vice dean)
  • Offerings at the Universities of Lüneburg, Kassel and Chemnitz (all declined), and at Free University of Berlin
  • 1994 - 2014: Professor of Marketing, at Free University of Berlin (during this time: faculty director and vice dean)
  • Since 2004: Prof. emer.

Research focuses 

  • Market research
  • Marketing theory
  • Research methodology

Further information can be found here.

A variety of  Prof. Dr. Alfred Kuß' current books:

2017

  • Eisend, Martin / Kuß, Alfred (2017): Grundlagen empirischer Forschung – Zur Methodologie in der Betriebswirtschaftslehr, Wiesbaden: SpringerGabler.
  • Kuß, Alfred / Kleinaltenkamp, Michael (2017): Marketing-Einführung, 7. Auflage, Wiesbaden: SpringerGabler.

2015

  • Sheth/Kuß (Hrsg.) (2015): Legends in Consumer Behavior- Jacob Jacoby

2014

  • Kuß/Wildner/Kreis (2014): Marktforschung- Grundlagen der Datenerhebung und Analyse, 5. Auflage

  • Tomczak/Kuß/Reinecke (2014): Marketingplanung: Einführung in die marktorientierte Unternehmens- und Geschäftsfeldplanung, 7. Auflage

2013 

  • Kuß (2013): Marketing-Theorie- Eine  Einführung, 3. Auflage

Here you can find Prof. Dr. Alfred Kuß' partial list of publications.