Springe direkt zu Inhalt

Dr. Florian Hauck

FlorianHauck2

Researcher

Data-driven Strategic Railway Timetable Optimization

Address
Garystr. 21
14195 Berlin

Sommersemester 2023

Entscheidungsunterstützungssysteme


Wintersemester 2022/23

Operations Research


Sommersemester 2022

Entscheidungsunterstützungssysteme


Wintersemester 2021/22

Operations Research


Sommersemester 2021

Entscheidungsunterstützungssysteme


Wintersemester 2020/21

Operations Research


Sommersemester 2020

Entscheidungsunterstützungssysteme


Wintersemester 2019/20

Operations Research

Projekt zu analytischen Informationssystemen


Sommersemester 2019

Entscheidungsunterstützungssysteme


Wintersemester 2018/19

Projekt zu analytischen Informationssystemen

Operations Research


Sommersemester 2018

Entscheidungsunterstützungssysteme


Wintersemester 2017/18

Operations Research


Sommersemester 2017

Entscheidungsunterstützungssysteme


Wintersemester 2016/17

Informationssysteme in Transport und Verkehr

Publikationen

Rößler, D., Reisch, J., Hauck, F., Kliewer, N.
Discerning Primary and Secondary Delays in Railway Networks using Explainable AI
Transportation Research Procedia 52, 171-178, 2021 
https://doi.org/10.1016/j.trpro.2021.01.018


Küpper, C., Stroth, S., Wolff, N., Hauck, F., Kliewer, N., Schad-Hansjosten, T., Kamp-Becker, I., Poustka, L., Roessner, V., Schultebraucks, K. & Roepke, S.
Identifying predictive features of autism spectrum disorders in a clinical sample of adolescents and adults using machine learning
Scientific Reports 10, 2020


Hauck, F., Kliewer, N., Reisch, J., Rößler, D.
Datengetriebene Feinjustierung von Fahrplänen zur Erhöhung der Pünktlichkeit im Schienenverkehr
Tagungsbericht Heureka 2021


Hauck, F., Kliewer, N.
Data Analytics in Railway Operations: Using Machine Learning to Predict Train Delays
Operations Research Proceedings 2019


Hauck, F., Morgenstern, S., Kliewer, N.
Big Data Analytics im Bahnverkehr - Automatisierte Aufbereitung von historischen Fahrtdaten der Deutschen Bahn
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 2019


Hauck, F., Kliewer, N.
A Data-driven Optimization Approach to Improve Railway Punctuality
Operations Research Proceedings 2018


Vorträge

Hauck, F., Kliewer, N.
Datengetriebenes Pünktlichkeitstuning: Machine Learning und Optimierung für die Fahrplanung im Bahnverkehr
GOR Arbeitsgruppe Logistik und Verkehr, Juni 2022


Hauck, F., Kliewer, N., Reisch, J., Rößler, D.
Datengetriebene Feinjustierung von Fahrplänen zur Erhöhung der Pünktlichkeit im Bahnverkehr
HEUREKA 2021, Stuttgart


Hauck, F., Kliewer, N.
A MIP Based Approach to Minimize Timetable Deviations in Passenger Train Services
23rd EURO Working Group on Transportation Meeting, EWGT 2020, Cyprus, September 2020


Hauck, F., Kliewer, N.
Data Analytics in Railway Operations: Using Machine Learning to Predict Train Delays
International Conference on Operations Research (OR 2019), Dresden, September 2019


Hauck, F., Kliewer, N.
A Data-driven Optimization Approach to Improve Railway Punctuality
International Conference on Operations Research (OR 2018), Brussels, September 2018


Hauck, F., Kliewer, N.
Railway Delay Analytics: A Data-driven Appraoch to Identify Systematic Train Delays and Measure the Quality of Timetables
29th Euorpean Conference on Operational Research (EURO 2018), Valencia, July 2018


Hauck, F.
Datengetriebene Fahrplanoptimierung im Bahnverkehr
OR-Doktorandenworkshop, Dresden, Dezember 2017


Hauck, F.
Strategische Fahrplanoptimierung zur Erhöhug der erwarteten Pünktlichkeit im Schienenverkehr
19. Doktorandenworkshop Nordost, Breklum, Mai 2017

icon3_department_wirtschaftsinformatik
Visit www.or2017.de ...